Digital booking av saksbehandlere

Nokon her som har erfaringer frå digital booking av saksbehandlere?

Blir det mykje “feilbooking” ? Tenker då på at den saksbehandleren ein booker ikkje er rett person til å svare på dei spørsmåla vedkomande ønsker svar på?
Går det ann å ha eit felt der innbyggeren må legge inn litt informasjon om kva ein ønsker å ta opp med saksbehandler? Slik at saksbehandler då kan vurdere om han/ho er rett person for akkurat den saka?

Gjerne del alt av erfaringar og tips som de har!

Hei @silram.

Vi bruker bookingløsningen for ganske mange ansatte hos oss. Vi har ikke fått mye tilbakemeldinger på feilbooking. Jeg tror det er viktig at dere i teksten om saksbehandleren gjør det tydelig hva vedkomne kan hjelpe med.
Så er det også mulig som du spør om, å lage felter i webskjema der dere spør innbyggeren hva henvendelsen gjelder. Da kan saksbehandler vurdere om bookingen skal videresendes til en kollega, men også gi tilbakemelding til innbyggeren om at f.eks. innbyggeren kan finne ut av dette selv ved å linke til nettsidene med relevant informasjon, bruke skjema dersom det gjelder en søknad osv.

Hos oss så gir vi tydelig beskjed til innbyggeren at når de sender inn bookingen, så er det en forespørsel om ønsket tid. Saksbehandler skal godkjenne, foreslå nytt tidspunkt eller avslå forespørselen.

1 Like