Nøkkelord på eksterne lenker

Hei! Har lagt på nøkkelord på ekstern lenke, men får ikke treff på disse når jeg søker på hjemmesiden, noen som har tips om hvordan jeg kan få dette til å fungere?

Hei!

Jeg vil anta at det her er snakk om et menypunkt som er en ekstern lenke. I dette tilfellet antar jeg videre at menypunkter i utgangspunktet ikke er søkbart på nettsiden din. For å løse dette må du:

1. Gå til Administrasjon > Emnetyper
  2. Finn emnetypen “Menyelement” (dette er den emnetypen alle menypunkter som default)
  3. Klikk på den og se på valgene ute til høyre. Der er det et valg som heter “Vis i søk” eller “Søkbart” (husker ikke helt i farten)
  4. Sett det til “Ja”
  5. Lagre

PS: Nå skal nøkkelord fungere, men merk deg at ALLE menypunkter som har emnetypen “Menyelement” vil nå være søkbare på nettsiden.

Hvis du ikke ønsker dette kan du kan lage en egen emnetype som du f.eks. kaller for “Menyelement som er søkbar” og la innstillingene være lik til den som heter “Menyelement”, bortsett fra at den er søkbar. Du kan deretter gå til menypunktet det gjelder og velge denne emnetypen.

Det er opp til deg :slight_smile:

PS II: Hvis du opplever flere problemer med dette anbefaler jeg at du melder det til support, så hjelper deg med å feilsøke nøyere

1 Like

Hei!

Tusen takk, lagde et søkbart menyelement, dette fungerer helt fint. :slightly_smiling_face:

2 Likes